Thursday, March 28, 2013

ဒ၀ယ္စဂါး (၈)

ဒီတပတ္ ဒ၀ယ္စဂါး (၈)မွာေတာ့ ခါးေတာင္က်ဳိက္တာကို ဒ၀ယ္သားေတြက ဘယ္လိုေျပာသလဲ ဆိုတာကိုတင္ျပပါ့မယ္ခံဗ်ား။ ဒ၀ယ္သားေတြက ခါးေတာင္ကိုေျမွာင္ေအာင္က်ဳိက္တယ္ဆိုတာကို ဆီလုံးလုံးတယ္ လို႕ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီစဂါး ကို က်ေနာ္ဘယ္မွာသြားသတိရမိလဲဆိုေတာ့ ငယ္စဥ္က က်ေနာ္ေနတဲ့ဆန္းခ်ီရြာ (ဒ၀ယ္အေခၚ ဆန္းခယ္၀ါ) မွာ (မွတ္ခ်က္ ရြာ ကို ဒ၀ယ္က ၀ါ ဟုေခၚသည္) ညေနဖက္ (ေနဒန္ဖတ္)ေတြမွာ လူဂီးေတြ ျခင္းခတ္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းသန္းထြန္းေလး ရဲ႕အေဖ ျဖစ္သူ ယီးဖစု ဟာ တခါမွ ေဘာင္းဘီ၀တ္ကာ ခတ္ေလ့မရွိဘဲ ဆီးလုံးလုံးကာ သာခတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါကိုသတိရပီး ဟုတ္တာပဲ ဒ၀ယ္လို ဆီးလုံးလုံးတယ္ ဆိုတာကို ဗမာစဂါး မွာ အဲဒီလုိမသုံးဘဲ ခါးေတာင္ႀကိဳက္တယ္ ခါးေတာင္ကိုေျမွာင္ေအာင္ႀကိဳက္တယ္ အစသျဖင့္သာေျပာေလ့ရွိတာကို သတိရမိပီး ဒီတပတ္ဒစ၀ယ္စဂါး (၈) မွာ ဒါကို တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပီးေတာ့ က်ေနာ္ခုနကေျပာတဲ့ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းရဲ႕အေဖ ယီးဖစု ဆိုတဲ့ အမည္ဟာလည္း အမည္တူ ၂ ေယာက္ရွိပါတယ္က်ေနာ္တို႕ရြာ(၀ါ)မွာ။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ဗမာ (ျမန္မာ)ေတြက အမည္ေပးေလ့မရွိဘူးလို႕ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဖစု ဆိုတဲ့ အမည္တူ ၂ ေယာက္ရွိတာကိုလည္း ခြဲျခားေျပာဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ခုနက ဖစု ကို ေတာ့ ယီးဖစု လို့ပဲေခၚၾကပီး ေနာက္ဖစု ကိုေတာ့ ေတာသားဖစု လို႕ေခၚပါတယ္။ သူတို႕ ၂ ေယာက္စလုံးမွာေတာ့ အမည္ရင္းေတြရွိေပမဲ့ အမည္ရင္းေတြနဲ႕ သူတို႕ ၂ ေယာက္ကို ခြဲျခားမေခၚေ၀ၚဘဲ ဒီ ဖစု ဆိုတဲ့ သူတို႕ရဲ႕ Nickname လို႕ပဲေခၚမလား ခ်စ္စႏုိးအမည္ပဲေခၚမလား အဲဒိအမည္ကိုသာ သုံးပီး ခြဲျခားေခၚေ၀ၚတဲ့ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ အမည္ေပးေခၚေ၀ၚပုံ ယဥ္ေက်းမႈေလးက ထူးထူးျခားျခားမွတ္တမ္းတင္ထားသင့္တယ္လို႕ ယူဆတဲ့အတြက္လည္း ဒီအမည္ေပးပုံ ခြဲျခားပုံေလးကို တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ သူတို႕ ၂ ေယာက္အနက္ ယီးဖစု က က်ေနာ္တုိ႕ရြာရဲ႕ ဇာတိဖြားျဖစ္ပီး ေတာသားဖစု ကေတာ့ ဒ၀ယ္နဲ႕ နီးစပ္ရာ ေက်းရြာေတြအနက္က တရြာရြာက ဒ၀ယ္ၿမိဳ႕ေပၚတက္လာပီး က်ေနာ္တို႕ဆန္းခယ္၇ြာမွာ အေျခခ်ပုံရပါတယ္။ က်ေနာ္က အဆိုပါ ဦးေလး (ယီး)အား ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ေစာ္ကားလိုျခင္း ႏွိမ္လိုျခင္း လဲမဟုတ္ပါ။ အဲဒီေတာသားဖစု အိမ္မွာလဲ က်ေနာ္တို႕သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရွိပီး သူ႕နာမည္က လိႈင္ေပါ လို႕အမည္ရပါတယ္။ သူက အဲဒီ ေတာသားဖစုနဲ႕ ေဒၚအုန္းတို႕ရဲ႕သားအရင္းေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ပီးေတာ့ အဲဒိအိမ္မွာ အိမ္ေရွ႕က သစ္နဲ႕ပဲေဆာက္ထားတဲ့ တဲကုပ္တခုမွာ အဖိုးႀကီးတဦးဟာ အၿမဲတန္းလိုလိုပဲ ဖိုတလုံးကို ဆြဲဆြဲပီး မီးထိုးေနတတ္ပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက သူမ်ားေျပာလို႕သိရတာက အဲဒီအဖိုးႀကီးဟာ ေရႊလုပ္ေနတာတဲ့။ ႀကီးလာမွ အဂၢိရက္ထိုးတယ္ (ဒ၀ယ္ကေတာ့ ဖိုထိုးတယ္ ပဲအတိုေခၚပါတယ္) ဆိုတာ နားလည္သေဘာေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒီအဖိုးႀကီး (ဖိုးသံကီး)ဟာ ေဒၚအုန္း (မဲအုန္း) ရဲ႕ အေဖ ျဖစ္ပီး အေတာ္ကို အသက္ရွည္ပါတယ္။ အသက္ ၉၈ ႏွစ္ခန္႕အထိ ေနသြားခဲ့တယ္ လို႕က်ေနာ္မွတ္မိေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕က အဲဒီျခံထဲမွာ ခနခန ေဂၚလီသြားသြားလွိမ့္ရင္းနဲ႕ အဲဒီအဖိုးႀကီးလုပ္တာကို ေငးၾကည့္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒ၀ယ္မွာက ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ ၁၅ ခုရွိတဲ့အနက္ က်ေနာ္တို႕ဆန္းခယ္၀ါ ဟာလည္း အဲဒီအနက္ ၁ ရပ္ကြက္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေပမဲ့ က်ေနာ္တို႕က က်ေနာ္တို႕ရပ္ကြက္ ကို ငါတို႕ရပ္ကြက္ လို႕တခါမွေခၚေ၀ၚသုံးစြဲေလ့မရွိဘဲ ႏုိ႕၀ါ (ငါတို႕ရြာ) လုိ႕သာ ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲခဲ့ပါတယ္။ ေတာစရုိက္ ၿမိဳ႕ (ျဗိဳ႕) စရိုက္ ေရာျပြန္းတည္ရွိေနတဲ့ က်ေနာ္တို႕ရြာ (ႏုိ႕၀ါ) ေလးကိုေတာ့ သတိတရရွိမိပါတယ္ ခံဗ်ား။ ေခါက္ထားမည္႔စာကိုဒီေနရာမွာေရးပါ

No comments:

Post a Comment