Sunday, July 22, 2012

ပရ အတၱ နဲ႕ အတၱ ပရ အျပန္အလွန္သြားေနပါလား

က်ေနာ္တို႕ရဲ႕လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ motivation လို႕ေခၚတဲ့ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြဟာ ဘာေၾကာင့္က်ေနာ္တို႕မွာေပၚထြက္ႏုိင္သလဲ။ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တို႕လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတာလဲ ဒါမွမဟုတ္ ေပၚမလာတာလဲ ဆိုတာ က်ေနာ္တခါေတာ့ ေရးသားတင္ျပခဲ့မိဖူးတယ္လို႕မွတ္မိပါတယ္။ တကယ္ပါပဲ လူ႕တေယာက္အတြက္လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြေပၚေပါက္ဖို႕ ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ ေတာ္ေတာ္ပဲအေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ ဘ၀အခ်ဳိးအေကြ႕အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုျဖတ္သန္းရင္းနဲ႕ သိလာရတယ္။ က်ေနာ္ က်ေနာ့္ကိုယ္ကို သတိထားမိသေလာက္ ကိုယ့္အတြက္ပဲလုပ္ရမယ္ဆို လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြ က်က်သြားတတ္ပါတယ္။ အမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုရင္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြရွိေနတတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္ကိုက်ေနာ္ အတၱႀကီးေအာင္မေမြးျမဴတတ္ဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ က်ေနာ့တေယာက္အတြက္ပဲ ထမင္းခ်က္စားရမယ္ဆိုရင္ မခ်က္ခ်င္ဘူး။ ျဖစ္သလိုစားလိုက္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္ပဲ ေပါက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္၀င္ကာစ သမီးေလးတေယာက္နဲ႕ပဲ အိမ္မွာခနခ်န္ေနတုန္းမွာ သမီးအလုပ္ျပန္လာရင္ သမီးေလးလည္းစားဖို႕ က်ေနာ္လည္းစားဖို႕ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ဆိုက်ေနာ္ခ်က္မယ္။ အခုက်ေနာ္တို႕ေနေနတဲ့ ေနာ္ေ၀ ႏုိင္ငံကေတာ္ေတာ္ေအးေတာ့ တခုခုကို ကိုယ္ကာယအားျဖင့္ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႕ အလုပ္ထလုပ္ဖို႕ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္အရွိန္ယူရပါတယ္။ မနက္မိုးလင္းဆိုရင္ ေကာ္ဖီတခြက္ေသာက္ပီး လန္းဆန္းေအာင္လုပ္ကာ တေန႕တာကိုျဖတ္သန္းဖို႕ အားယူရပါတယ္။ မနက္စာကို က်ေနာ္တို႕ထိုင္းနယ္စပ္မွာေနသလို ထမင္းမစားႏုိင္ဘူး။ ညေနစာမွပဲ ထမင္းခ်က္စားတယ္။ ထိုင္းနယ္စပ္နဲ႕ သိတ္မၾကာေသးမီကျမန္မာျပည္ကလာတဲ့ လူတခ်ဳိ႕ကေတာ့ မနက္စာကို ထမင္းဆက္စားေနတဲ့လူေတြလည္းရွိပါတယ္း က်ေနာ္ဆိုရင္ မနက္စာကို ထမင္းသာစားလိုက္လို႕ကေတာ့ အဲဒီေန႕မွာ တေန႕လုံးေလးလံေနပါတယ္။ ဘယ္လုိမွမသြက္ဘူး။ မနက္စာကို ေကာ္ဖီေသာက္ ေပါင္မုန္႕ကင္နဲ႕ ယိုသုတ္စား။ ဒီလိုပဲျဖတ္သန္းရပါတယ္။ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ အေၾကာင္းစကားျပန္ေကာက္ရမယ္ဆိုရင္ စိတ္ရုပ္ ၂ ခုစလုံးနဲ႕အႀကံဳး၀င္ေနတာသြားေတြ႕၇ပါတယ္။ စားတာက ကစီဓါတ္မ်ား အဆီဓါတ္မ်ားရင္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေပ်ာက္ကာ ေမွးေနခ်င္စိတ္ပဲေပါက္ေနမယ္။ ဒါက ရုပ္ပိုင္း။ ေနာက္စိတ္ပိုင္းကေတာ့ က်ေနာ္ခုနက တင္ျပခဲ့တဲ့ ပရစိတ္ အမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးမယ္။ ဆာ့ဗစ္စ္ တတ္ႏုိင္သေလာက္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္။ အျပန္အလွန္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္ရွိရင္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာတယ္။ ေဒၚစုဘာဂင္လာတုန္းက လူငယ္တေယာက္ကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား motivation ရေအာင္ဘယ္လိုလုပ္သလဲေမးေတာ့ ေဒၚစုက motivation ကို တြန္းအားလို႕ဘာသာျပန္ကာ အဲဒီတြန္းအားရေအာင္ေဒၚစုဘာလုပ္သလဲ ဆိုတာျပန္ေျဖ၇ာမွာ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ ေဒၚစုေျပာတာက ငါျပည္သူအတြက္အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့စိတ္က သူမကို တြန္းအားအလုိလိုျဖစ္လာေစတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ အဖိုးအိုသရက္ပင္စိုက္တာ သူ႕အတြက္မဟုတ္ဘူး ေနာင္လာမဲ့မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ အဖိုးအိုရဲ႕ေမာ္တီေဗးရွင္းက ေနာင္လာမဲ့မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ ဆိုတဲ့အရာကေနလာတာ။ ငါစားရဖို႕ ငါဒီသရက္ပင္ သရက္သီးသီးရင္ ေရာင္းစားၿပီးေငြေတြမ်ားမ်ား၇ဖို႕ဆိုတာက လာတာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္မဟာဗ်ဴဟာစာအုပ္ကိုဖတ္ဖူးေတာ့ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တိုက္ရုိက္မခ်ဥ္းကပ္ပါနဲ႕တဲ့ သြယ္၀ုိက္ခ်ဥ္းကပ္ပါတဲ့။ indirect approach ကိုယ့္အတြက္လုိခ်င္တဲ့ ေမာ္တီေဗးရွင္းကုိ အမ်ားစိတ္ဆိုတာနဲ႕ စတင္ရယူႏုိင္တယ္ ဆိုတာကိုယ္ေတြ႕ပါပဲ၊ ကိုယ့္နဲ႕အနီးကပ္ဆုံးလူက ကိုယ့္နဲ႕အတူတူေနရတဲ့ အတြက္ စိတ္မဆင္းရဲဘူး။ ကိုယ့္ေၾကာင့္သူ႕မွာ အကူအညီျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ခံစားမႈရတယ္။ ဆိုရင္ ကိုယ္ဟာဒီေလာကႀကီးထဲမွာေနေပ်ာ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဟာဒီေလာကႀကီးထဲမွာ တေထာင့္တေနရာက အသုံး၀င္ေနတယ္ဆိုတဲ့အသိ ကိုယ့္မွာရွိေနရင္ ကိုယ္ေနေပ်ာ္တယ္။ က်ေနာ္ထိုင္းနယ္စပ္မွာေနတုန္းက က်ေနာ္အိုပီအီး နဲ႕ အိုင္အိုအယ္မ္မွာ ဘာသာျပန္လုပ္တုန္းက ရတဲ့၀င္ေငြေလးနဲ႕ ဒုကၡသည္မိသားစုဘ၀ကို တတိယႏဳိင္ငံျဖစ္တဲ့ ဒီေနာ္ေ၀ေရာက္တဲ့အထိ ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြ တခါတေလေထာက္ပံ့ေပးတာလဲပါတာေပါ့ေလ။ အခုဒီမွာက က်ေနာ္ထိုင္းမွာလုပ္တဲ့ အလုပ္မ်ဳိးသမီးႀကီးကလုပ္ေနရပီ။ က်ေနာ္က အလုပ္ရွာဖို႕ခက္ေနေသးတဲ့ တပိုင္းတစေက်ာင္းသားဘ၀။ ဒီေတာ့ အလုပ္သြားလုပ္ရတဲ့ သမီးက ပင္ပန္းေတာ့ ျပန္လာရင္ ညေနစာ စားႏုိင္ေအာင္က်ေနာ္ခ်က္ျပဳေပးပါတယ္ သမိးလည္းတတ္နုိင္သေလာက္ျပန္ကူရွာပါတယ္။ ေအာ္ ငါ့ဘ၀က ဒီေရာက္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားၿပီလို႕။ ဒီလူ႕ေလာကက လုိအပ္ေနတဲ့ အလုပ္တခုကို သြားလုပ္ေနတ့ဲသမီး ျပန္ရင္ ညေနစာစားႏုိင္ေအာင္အလုပ္ျပန္ရင္ ထပ္မခ်က္ႏုိ္င္ေတာ့တဲ့ အလုပ္လုပ္တဲ့လူတေယာက္ကို အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏု္ိင္ေအာင္ကူညီရတာလည္း မြန္ျမတ္တဲ့ အလုပ္ပဲဆိုကာ က်ေနာ္ထမင္းကို ေၾကေၾကနပ္နပ္ခ်က္ေနတတ္ပါတယ္ အဲဒီလိုခ်က္ခ်င္စိတ္ရွိေအာင္လဲ ေမြးျမဴရပါတယ္ တခ်ိန္တုန္းက က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ေၾကြးလာတဲ့ သားသမီးေတြက အလုပ္ေတြသြားလို႕ က်ေနာ့္မွာက အိမ္မွာပဲေနရင္းနဲ႕ အလုပ္လုပ္သြားတဲ့ သမီးျပန္လာရင္ အဆင္သင့္စားႏုိင္ေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကို ဒီေနာ္ေ၀လိုႏုိင္ငံမ်ဳိးမွာ ေမြးျမဴရတာဟာ ခက္ခဲတဲ့ၾကားကာ ရေအာင္အဲဒီစိတ္ ကိုေမြးျမဴလိုက္ေတာ့ က်ေနာ္ လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြအမ်ားႀကီးေပၚေပါက္လာပါတယ္။ သမီးဆီက ဘာမွက်ေနာ္မလိုခ်င္ဘူး က်ေနာ္ လိုခ်င္တဲ့ motivation လုပ္ခ်င္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြရလိုက္တယ္ က်ေနာ္နဲ႕သမီးႀကီးအိမ္မွာက်န္ေနခဲ့တုန္းမွာ က်ေနာ္အျမတ္ထုတ္လိုက္တာ။ သမီးႀကီးကေတာ့ ဒီနွစ္အီတလီသြားလည္မယ္တဲ့။ ေနာင္ႏွစ္က်ရင္ တူရကီသြားလည္မယ္တဲ့။ သူ႕ရဲ႕မဟာစီမံကိန္းေတြအေၾကာင္းေတာ့ေျပာေနပါတယ္။ အေဖကေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ဘယ္မွမလယ္ျဖစ္ေသးဘူးသမီးရယ္။ အေဖ မိသားစု စီးမဲ့ကားကို ေမာင္းနုိင္ဖို႕ ကားေမာင္လိုင္စင္ရဖို႕ က်င့္လိုက္ဦးမယ္ ကားစာေမးပြဲေျဖလိုက္ဦးမယ္လို႕။ ေနာင္က်ေနာ္ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ က်ေနာ္အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားရဦးမယ္ အဲဒီအရာေတြအားလုံးလုပ္ႏုိင္ဖို႕ က်ေနာ့္အတြက္လည္းႀကိဳးစားဖို႕လိုေနျပန္တယ္ က်ေနာ္ ေနာ္ေ၀စာအင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္း၀င္ခြင့္ရေအာင္ဒီတႏွစ္အတြင္းအၿပီးလုပ္ၿပီး ေနာင္တႏွစ္တက္ခြင့္ရဖို႕ ငါဘြဲ႕ရဖို႕ ငါဘြဲ႕ရရင္ ပညာရရင္ ၀င္ေငြရရင္ အမ်ားအတြက္ျပန္အက်ဳိးျပဳမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႕ ငါ့အတြက္ငါႀကိဳးစားရဦးမယ္။ အတၱ ပရ။ ပရ အတၱ အျပန္အလွန္သြားေနပါလား။ ေခါက္ထားမည္႔စာကိုဒီေနရာမွာေရးပါ

1 comment:

  1. တကယ္ေတာ့ ယူရတာထက္ ေပးရတာက လူေတြအတြက္ စိတ္အရသာ ပိုရွိတယ္ဆိုတာ ေပးဖူးတဲ့သူေတြသာ သိၾကတာပါ။ အဲဒီလိုလူေတြအတြက္ေတာ့ အစ္ကိုေျပာျပသြားသလို "အမ်ားအတြက္" ဆိုတဲ့စိတ္က ပိုၿပီး တြန္းအားေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္မွာပါ။ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ပို႔စ္တစ္ခုပါ အစ္ကို...

    ReplyDelete