Wednesday, September 11, 2013

တပိုတိုက္ပြဲအေတြ႕အႀကံဳအပိုင္း (၂)

က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ က်ေနာ္တို႕ ဒီဇင္ဘာလ ကုန္ပိုင္းေလာက္မွာ ေရွ႕တန္းဆင္းသြားပါတယ္။ န၀တ ကလည္း ၁၉၉၃ ဇန္န၀ါရီ ၉ ရက္မွာ အမ်ဳိးသားညီလာခံ စတင္ျပဳလုပ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႕က စစ္ဆင္ေရးရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြထဲမွာ အတုအေယာင္ အမ်ဳိးသားညီလာခံကို ဆန္႕က်င္ဖို႕ဆိုတာ အေရးႀကီးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ပူးေပါင္းတပ္ဖြဲ႕ေတြထဲမွာ ေက်ာင္းသားဘက္ကဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႕ ၂၀၁ ဇင္ေယာ္က တပ္ခြဲမႉး ဖုန္းေက်ာ္ ဒီေအဘီစစ္ေၾကာင္း ၃ ရဲ႕ ဒုစစ္ေၾကာင္းမႉးအျဖစ္တာ၀န္ယူကာ က်ေနာ္တို႕တပ္ရင္းမွ တပ္ခြဲတခြဲကို ဦးေဆာင္ပါတယ္။ တပ္ရင္း ၂၀၁ လင္းယုန္ကို တပ္ရင္းမႉး ေသာင္းညႊန္႕ေခၚ ေလေဘးက ဦးေဆာင္ပါတယ္။ အဲဒီ ၂ ခြဲရယ္နဲ႕ ေကအန္ယူက တပ္ခြဲတခြဲကို စစ္ေၾကာင္းမႉး ဗိုလ္နယ္ဒါး က ဦးေဆာင္ပါတယ္။ စစ္ေၾကာင္းတေၾကာင္းလုံးကိုေတာ့ စစ္ေၾကာင္းမႉး ဗုိလ္နယ္ဒါးက ဦးေဆာင္ပါတယ္။ ဒုစစ္ေၾကာင္းမႉး ဖုန္းေက်ာ္က စစ္ေၾကာင္းမႉး ႏွင့္ ညိွႏိႈင္းသတ္မွတ္ေသာ စစ္ေၾကာင္းတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒုစစ္ေၾကာင္းမႉး ၂၀၁ တပ္ခြဲမႉး ဖုန္းေက်ာ္နဲ႕ ပတ္သက္ပီး နဲနဲ ထပ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ရဲေဘာ္ဖုန္းေက်ာ္ဟာ ပုေလာဇာတိျဖစ္ၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ကာ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္တြင္ တုိက္ခိုက္ေရးအေတာ္ပင္အားကိုးရသူတဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပလ ခြင္ကို ၀င္နုိင္ဖို႕ဆိုတာဟာလဲ သူ သို႕မဟုတ္ တပ္ခြဲမႉ ေနာက္ ၂ ဦးျဖစ္တဲ့ ၇ဲေဘာ္လွဦး နဲ႕ ရဲေဘာ္ေအာင္ႏုိင္တို႕အနက္တဦးဦးမပါရင္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ နယ္ေျမက်ြမ္းက်င္ရုံသာမက တိုက္ခိုက္ေရးလဲ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႕အစည္းသေဘာအရလဲ အထက္အေအာက္အျပန္အလွန္ေလးစားလ်က္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ႏုိင္သူမ်ားလဲျဖစ္ပါတယ္။     အဲဒီလိုနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ ၁၉၉၂ ႏွစ္ကုန္းပိုင္းေလာက္မွာ ဒီေအဘီစစ္ေၾကာင္း ၃ ခြင္ကို ေရွ႕တန္းဆင္းျဖစ္တယ္ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီဧရိယာကေတာ့ ျမန္မာျပည္ေတာင္ပိုင္း တနသၤာရီတိုင္းအတြင္းက ပုေလာနဲ႕ၿမိတ္ၾကားနယ္ေျမေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕စဆင္းေတာ့ ပုေလာၿမိဳ႕ရဲ႕ေတာင္ဘက္မွာရွိတဲ့ ထား၀ယ္-ၿမိတ္ကားလမ္းနံေဘးက ျပည္ျခားဆိုတဲ့ အရပ္ကုိ ဦးတည္ၿပီး ၄င္းရြာနဲ႕တည့္တည့္ ေကအန္ယူ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ ငါးတတ္ ဆိုတဲ့ ရြာကို ပထမ ဦးတည္ခ်ီတက္ရပါတယ္။ ငါးတတ္ရြာကို ေရာက္ဖို႕ေတာင္ ပထမ လမ္းမွာ တည အိပ္ရပါတယ္။ လမ္းမွာ တညအိပ္ေတာ့ ေဆာင္းရာသီျဖစ္ေတာ့ မီးလႈံၿပီး ပုခက္ဆြဲက အိပ္သူအိပ္ အိပ္ ဟိုခင္းဒီခင္း အိပ္သူအိပ္အိပ္ၾကပါတယ္။ မအိပ္ခင္ ညေနစာကိုေတာ့ ေလာက္ေလးဂြေတြပါလာတဲ့ ကရင္တပ္သားတခ်ဳိ႕ နဲ႕ က်ေနာ္တို႕ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ တပ္သား တခ်ဳိ႕က က်ေနာ္တို႕စခန္းခ်ရာ ေခ်ာင္းနံေဘးရွိသျပဳပင္မွ သျပဳသီးကို ပစ္ခ်ကာ ဟင္းခ်ဳိခ်က္ေသာက္ၾကပါတယ္။ ပါလာတဲ့ ငါးပိ ငါးေျခာက္ေလးေတြဖုတ္ပီး သျပဳသီး ဟင္းခ်ဳိနဲ႕ ျမိန္ရည္ရွက္ရည္ စားေသာက္ၾကပါတယ္။ ညေန ထမင္းစားပီးလို႕ ဘီဘီစီလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘီဘီစီဖြင့္ေတာ့ အဲဒီညက တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဗဟုိမွာ က်ေနာ္အတူတူ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကိုသီရိညႊန္႕ရ႕ဲ အင္တာဗ်ဴးလာတာ နားေထာင္လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာကိုသီရိက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ အေျခခ်ပီးျဖစ္ေနပါပီ။ အဲဒီေရွ႕တန္းထြက္တဲ့ အခ်ိန္ကေန ျပန္ၾကည့္ရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ဗဟိုမွာ ကိုသီရိက တြဲဘက္အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး က်ေနာ္က ဗဟို စစ္ေရးဌာနအတြင္းေရးမႉး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တာကိုျပန္ရည္ညႊန္းေျပာတာပါ။ အဲဒါ ေအဘီ မကြဲခင္ေပါ့။ အဲဒီေနာက္ ေအဘီကြဲ က်ေနာ္က အမ်ားေျပာနဲ႕ေျပာရရင္ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ ဦးေဆာင္တဲ့ ဗဟို ေကာ္မတီ ဘက္မွာ ရပ္တည္ကာ ေရွ႕တန္းဆင္းတဲ့ အခ်ိန္မတိုင္ခင္မွာ ေတာင္ပိုင္းစစ္ေဒသရဲ႕ ဒုဥကၠဌ စစ္ေရးတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားပီျဖစ္တဲ့ ရဲေဘာ္တင္စိုးေနာင္က ေတာင္ပိုင္းစစ္ေဒသ ဥကၠဌတာ၀န္ကို ယူပါတယ္။
    ခုနက ေရွ႕တန္းဆင္းတဲ့ ကိစၥကို ျပန္ဆက္ရရင္ ေနာက္တေန႕မိုးလင္းအိပ္ရာထပီး ဆက္လက္ခ်ီတက္ေတာ့ က်ေနာ္ အစက တင္ျပခဲ့တဲ့ ေကအန္ယူထိန္းခ်ုပ္ရာ ငါးတတ္ ဆိုတဲ့ ရြာကို ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီရြာေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႕ထက္အရင္ ေစာေရာက္ေနတဲ့  က်ေနာ္တို႕တပ္၇င္းမွ တပ္ခြဲမႉးတဦးျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္လွဦး (ယခု အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အေျခခ်) သူ႕ရဲ႕ရဲေဘာ္ႀကီး ေမာင္ေအး (ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံတြင္ မၾကာေသးခင္ႏွစ္မ်ားကမွ ေသြးကင္ဆာနဲ႕ေသဆုံး) တို႕ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီငါးတတ္ရြာရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ အခ်က္တခု အခုထိ မွတ္မိေနေသးတဲ့ အရာတခုကေတာ့ အဲဒီရြာမွာ က်ေနာ္တို႕ထား၀ယ္အေခၚ လန္ေဂါင္ရြက္ျမန္မာ လိုဆိုရင္ တညင္ရြက္ ေတာ္ေတာ္ေပါတာေတြ႕ရတာပါပဲ။ က်ေနာ္တို႕က ပအုန္းရည္ငါးပိေဖ်ာ္နဲ႕ လင္ေကာင္ရြက္ ဟင္းခ်ဳိခ်က္ကာ လင္ေကာင္ရြက္ကို တုတ္စားလိုက္ ဟင္းခ်ဳိေသာက္လိုိက္နဲ႕ ၂ ရက္ဆက္တိုက္လဲ လမ္းေလွ်ာက္လာရေတာ့ အေတာ့္ကို ထမင္းစားေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ငါးတတ္မွာ တညအိပ္ပီးေနာက္တေန႕မနက္မွာ ျပည္ျခားရြာကို ခရီးဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ျခားရြာမွာ က်ေနာ္တို႕တပ္ေတြအားလုံး ဆုံၾကပါတယ္။ ဒီေအဘီစစ္ေၾကာင္း ၃ ရဲ႕ စစ္ဆင္ေရးအစည္းအေ၀းကုိ ျပည္ျခားရြာက စာသင္ေက်ာင္းမွာ က်ေနာ္တို႕ ေအးေအးေဆးေဆး ပဲက်င္းပႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီျပည္ျခားရြာဆိုတာ ထား၀ယ္ၿမိတ္ကားလမ္းေဘးမွာကပ္လ်က္နီးပါးကို တည္ရွိေနတာပါ။ ဘယ္ရန္သူမွ မလာပါဘူး။ ေနာက္ေန႕ေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ျပည္ျခားရြာကေန ကားလမ္းကို ျဖတ္ကူးပီး တဖက္မွာရွိတဲ့ မွ်စ္ခ်င္စု ရြာတို႕ေတြကိုလဲ သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာေတာ့ ပင္လယ္ကမ္းနံေဘးက လိပ္ဦးေသာင္ရြာကို အုန္းေတာရြာကို ျဖတ္ကာ ခရီးဆက္ၾကပါေသးတယ္။ က်ေနာ္ေတာင္စဥ္းစားမိပါေသးတယ္ အမ်ဳိးသားညႊန္႕ေပါငး္အစုိးရက ျမန္မာျပည္ေတာင္ပိုင္းကို အခုက်ေနာ္တို႕ျဖတ္ထားတဲ့ ေနရာက ျဖတ္ပီး ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ နယ္ေျမေတြရွိတဲ့အေၾကာင္းေၾကညာရင္ျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႕ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ေကအန္ယူထိန္းခ်ဳပ္ရာ တပ္မဟာ ၄ နယ္ေျမအေရွ႕ဘက္ကေန ပင္လယ္ကမ္းနံေဘးက လိပ္ဦးေသာင္ရြာအထိ ခ်ီတက္လာတာ ဘယ္သူမွ လာဟန္႕တားႏုိင္တာလဲ မရွိဘူး။ က်ေနာ္တို႕သြားေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ရြာအနီးအနားေတြမွာ ထမင္းမစားဆိုတဲ့ ရြာမွာ ရွိတဲ့ ပုလိပ္ဂါတ္တဲက ဘယ္ပုလိပ္မွလဲ အျပင္ကိုထြက္လာပီး က်ေနာ္တို႕ကုိ ဟန္႕တားတာ မလုပ္၇ဲဘုူး။ စစ္ဘက္ကိုလဲ ဒီပုလိပ္ေတြ အေၾကာင္းၾကားပီး လာထြက္တိုက္ခိုင္းတာလဲမလုပ္ဘူး။ တကယ္ကို က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္ကို အဲဒီေနရာမွာ အေရွ႕အေနာက္ျဖတ္ထားတာပါ။ အဲဒီလို လိပ္ဥေသာင္မွေနလိုက္ျပီးတဲ့ေနာက္ က်ေနာ္တို႕ စစ္ဆင္ေရးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြထဲက အေရးႀကီးတဲ့ ႏုိင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသားညီလာခံဟာ အတုအေယာင္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ဒီညီလာခံဟာ စစ္အုပ္စု အက်ဳိးစီးပြားနဲ႕ စစ္အာဏာရွင္သက္ဆိုးရွည္ေရးကိုသာ ဦးတည္တဲ့ညီလာခံျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းလင္းေျပာျပဖို႕ က်ေနာ္တို႕တပ္ဖြဲ႕မ်ား ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း အေတာ့္ကုိိထိုးေဖါက္ စည္းရုံးေနရာယူႏုိင္ခဲ့တဲ့ တိုပလ ေဒသကို ဦးတည္ခ်ီတက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုခ်ီတက္ရာမွာ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ေျပာရရင္ လိပ္ဥေသာင္ရြာမွတဆင့္ လယ္ဖက္ ထမင္းမစား မိေခ်ာင္းသိုက္ ဇာတီ၀င္း ကဗ်ာ စတဲ့ရြာမ်ားကို ျဖတ္သန္းခ်ီတက္ရပါတယ္။ အဲဒီရြာေတြဟာ ပုေလာၿမိဳ႕ရဲ႕ေတာင္ဘက္ကို တျဖည္းျဖည္းဆင္းသြားတာျဖစ္ၿပီး ၿမိတ္ဘက္ကို တျဖည္းျဖည္းနီးလာကာ ပုေလာေခ်ာင္း၇ဲ႕ အေရွ႕ဘက္တေလွ်ာက္မွာ ခ်ီတက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕မိေခ်ာင္းသိုက္ရြာတြင္ ရက္အခ်ဳိ႕ ညအိပ္ရပ္နားပါတယ္။ မိေခ်ာင္းသိုက္ရြာေလးဟာ အေတာ္လွပတဲ့ ရြာေလးျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်ာင္းေလးက ရြာကို ပတ္ေခြစီးဆင္းေနပီး ရြာအ၀င္တံတားေလးေပၚမွာ လမ္းေလ်ွာက္ရတာလဲ ေခ်ာင္းေရစီးသံေလးနဲ႕ အေတာ့ကို လြမ္းေမာဆြတ္ပ်႕ံ ဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႕ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ မိေခ်ာင္းသိုက္မွတဆင့္ ဇာတီ၀င္း ကဗ်ာတို႕မွတဆင့္ တိုပလရြာနဲ႕နီးတဲ့ တန္းရွင္းေတာင္ေၾကာကို က်ေနာ္တို႕ ဇန္န၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႕ ညေနမွာေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕က ေျပာျပၾကတာက ဒီတန္းရွင္းေတာင္ေၾကာမွာေပါ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က်ေနာ္တို႕တပ္ရင္းက ခြဲမႉး ၇ဲေဘာ္မ်ဳိးေအာင္က်ဆုံးခဲ့တာ။ က်ေနာ္က ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြတုန္းက ဗဟို စစ္ေရးဌာနမွာ အတြင္းေရးမႉးလုပ္ခဲ့ေတာ့ အခုေတာင္ပိုင္းစစ္ေဒသမွာ ဒုဥကၠဌနဲ႕ စစ္ေရးတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေတာ့ ရဲေဘာ္ေတြအားလုံးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႕ပဲ က်ေနာ္ကို အတိုေခၚၾကပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ရာထူးမရွိခဲ့ပါ။ မဟာမိတ္ေကအန္ယူ၇ဲေဘာ္ေတြကလည္း တေလးတစားရွိေအာင္က်ေနာ္တို႕ရဲေဘာ္ေတြက အဲသလိုေခၚေ၀ၚၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့နဲ႕အတူ စစ္ေဒသက ၾကားျဖတ္တာ၀န္ယူသူ ရဲေဘာ္မင္းစိန္လည္း လိုက္ပါလာၿပီး တပ္ခြဲမႉး ဗိုလ္ဖုန္းေက်ာ္က က်ေနာ့္ရဲ႕ ပီေအသေဘာမ်ဳိးအျဖစ္ ရဲေဘာ္စိန္၀င္းကို ရဲေဘာ္ရာဆင္းကို တြဲေပးထားပါတယ္။ သူ႕ကို ဘာျဖစ္လို႕ ရာဆင္းလို႕ေခၚသလဲဆိုေတာ့ တပ္ရင္းမွာ ညေနပိုင္း တန္းစီပီး တပ္ရင္းမႉး သို႕မဟုတ္ တာ၀န္က်တပ္မႉးမွ ဦးေဆာင္ကာ ခြပ္ေဒါင္းအလံေတာ္အား အေလးျပဳ တပ္ဦးရဲ႕ဦးတည္ခ်က္ ၄ရပ္ကို သံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုၾကၿပီးတဲ့ေနာက္ ရဲေဘာ္ေတြတင္ျပစရာရွိတာတင္ျပၾကလို႕က တပ္မႉးက ေခၚရင္ တခ်ဳိ႕ရဲေဘာ္ေတြကလဲ ႏုိင္ငံေရးစစ္ေရးတင္ျပစရာရွိတာတင္ျပၾက အမ်ားအားျဖင့္ စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈေကာ္မတီရဲ႕ စီမံခန္႕ခြဲေရးကိစၥရပ္မ်ားနဲ႕ပတ္သက္တာေတြတင္ျပၾကတာမ်ားၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ၇ဲေဘာ္စိန္၀င္းက က်ေနာ္တင္ျပစရာရွိတာတပ္မႉးလို႕ေျပာၿပီး တပ္မႉးက ဘာတင္ျပစရာရွိလဲ ေမးရင္ က်ေနာ္တို႕ ထမင္းစားပီးရင္း ေသာက္ဖို႕ ရာဆင္း လိုေနပါတယ္ တပ္မႉး လို႕ သူက အမ်ားအားျဖင့္ တင္ျပေလ့ရွိတဲ့အတြက္ သူ႕ကို ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္ရင္းတရင္းလုံးလိုလိုက ရာဆင္းစိန္၀င္းလို႕အမည္မွည့္ေခၚလိုက္ၾကပါတယ္။
    ခုနက ခ်ီတက္လာခဲ့တဲ့ စစ္ေၾကာင္းအေၾကာင္းကို ျပန္ေကာက္ရရင္ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕တပ္ဖြဲ႕အင္အားဟာ ၁၀၀ နဲ႕ ၁၅၀ အၾကား ရွိမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ၂ ခြဲ ေကန္အင္ယူ တခြဲ။ အဲဒီတန္းရွင္းရြာဟာ ရြာပ်က္လိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ ဇ၇ပ္ေတြဟာလဲ ဘယ္သူမွာ ေစာင့္ေ၇ွာက္မဲ့သူမရွိ။ ရြာသားေတြလဲမရွိတာေတြ႕ရပါတယ္။ ၇ဲေဘာ္ေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ နွစ္ခန္႕က က်ေနာ္တို႕တပ္ရင္းမွ တပ္ခြဲမႉး ရဲေဘာ္ေဖသင္နဲ႕ ေနာက္ရဲေဘာ္တဦး ရန္သူ စစ္အုပ္စု လက္ပါးေစတပ္ေတြ၇ဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္ခံလိုက္၇တဲ့ ေနရာနဲ႕ အိမ္ကိုျပပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ အဲဒီတန္းရွင္းေတာင္ေၾကာေပၚမွာပဲ ညအိပ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ေနာက္တေန႕မနက္ ေစာေစာ ၁၅ ရက္ေန႕မနက္မွာေတာ့ တန္းရွင္းေတာင္ေၾကာကတဆင့္ တိုရြာရဲ႕ ေျမာက္ဖက္ ပုေလာဘက္ကလာရင္ တိုရြာမေရာက္ခင္စ ေရာက္တဲ့ ကတည္းရြာထဲသုိ႕ က်ေနာ္တို႕ မနက္အေစာႀကီးမွာ ၀င္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကတည္းရြာက ကားလမ္းတည့္တည့္ေပၚမွာမဟုတ္ဘဲ ကားလမ္းအေရွ႕ဘက္ နည္းနည္းက်ကာ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကတည္းရြာကို အရင္၀င္ရတာက ပိုလြယ္ကူက အဲဒီကမွတဆင့္ တို ရြာသို႕ေတာင္ဘက္ျပန္ဆင္းခ်ီတက္ရတာက စစ္ေ၇းသေဘာအရ ပိုမိုလုံျခံဳတယ္ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုခ်ီတက္ပီး ေန႕လည္ခင္းေလာက္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႕ တိုရြာ ဒါမွတဆင့္ က်ေနာ္တို႕ ဦးတည္ရာ ပလ ရြာဆီသုိ႕ ခ်ီတက္ခဲ့ပါတယ္။ ပလရြာဟာ အိမ္ေျခလည္းအမ်ားဆုံး၇ြာျဖစ္ပီး အထက္တန္းေက်ာင္းႀကီးမ်ားအစသျဖင့္ တည္ရွိတဲ့ရြာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ဒီေအဘီစစ္ေၾကာင္းမႉးက အားလုံးစစ္ေရးသတိရွိရန္ ကင္းအေသအခ်ာခ်ရန္ အမိန္႕ေပးကာ ကင္းမ်ားကို အေသအခ်ာခ်ၾကရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ရန္သူ န၀တ ထိန္းခ်ဳပ္ရာ နယ္ေျမအတြင္းပိုင္းကို နက္နက္ရိႉင္းရိႉင္း ထိုးေဖါက္ပီး ၀င္ေရာက္ေနရာယူထားတာလဲျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြအတြင္း ဒီရြာကို ထိုးေဖါက္စည္းရုံးတိုင္း တိုက္ပြဲအႀကီးအက်ယ္ျဖစ္တဲ့ ရြာျဖစ္ပါတယ္။ ပလ ရြာက ျပည္သူမ်ားကလည္း ထမင္းဟင္းခ်က္ျပဳတ္ေက်ြးကာ တိုက္ပြဲကို အားေပးၾကပါတယ္။ ဆိုက္ကယ္မ်ားနဲ႕ေတာင္ က်ည္ဆံေတြသယ္ပို႕ေပးခဲ့တယ္လို႕သိရပါတယ္။ အဲဒီရြာမွာ ၂ ရက္ဆက္တိုက္ တုိက္ပြဲျဖစ္ဖူးပီး ၃ ရက္ေျမာက္ေလာက္မွ က်ေနာ္တို႕တပ္ဖြဲ႕ေတြ ဆုတ္ခြာခဲ့ၾကတာလို႕ဆိုပါတယ္။ အခုလဲ က်ေနာ္တို႕ ရန္သူနားရြက္ကိုက်ေနာ္တို႕တေတြးဆြတ္ထားပီးပီ။ ဒီရြာကိုေရာက္ရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ရန္သူထြက္လာတိုက္မည္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႕ တြက္ခ်က္ပီးသား။ ႏုိင္ငံေရးအရလဲ စည္းရုံးေဟာေျပာခ်င္တာကတေၾကာင္းတိုက္ပြဲေဖၚခ်င္သည္ကလည္းတေၾကာင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ ဒီပလ ရြာကို ပစ္မွတ္အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ကာ ဦးတည္ခ်ီတက္ခဲ့ၾက တာျဖစ္ပါတယ္။


ေဖာ္ထားမည္႔စာကိုဒီေနရာမွာေရးပါ ေခါက္ထားမည္႔စာကိုဒီေနရာမွာေရးပါ

No comments:

Post a Comment